עיקר וטפל (סיבוב שני)

 

 

 

עיקר וטפל

העיסוק בטפל נובע מהקושי להתמודד עם העיקר, הטפל בהיקף העיקר במרכז, העיקר הוא זרע, כמו כבל חשמל והבידוד שלו, כמו אפרוח וקליפה, יש חשיבות לטפל אי אפשר לפעול בלעדיו, אבל הוא לא העיקר, לא ליפול לטפל, להבחין ולהבין את העיקר ולגשת אליו, לדעת להסיק דבר מתוך דבר, האם השבת היא התוצאה מימי החול או להפך ?

המערה הכחולה

העיקר דורש אומץ לב, לא להתפזר לטפל, להתקרב למהות גם אם זה שורף, זו הדרך לתחנה הבאה, לדוגמא: "אין אנשים רעים יש אנשים שרע להם או מאוד כואב" להבין את זה, הטפל הוא לחיות את העבר את מה שקרה, שוב ושוב ולדמיין כיצד זה היה יכול להיות אחרת, זה סוג של הנאה.

הטפל זה לדבר על הדברים במקום לעשות אותם, הטפל הם כל אותם תירוצים נפלאים למה לא לעשות את מה שאנו באמת רוצים, הטפל זה להתגנדר בתארים, מלבושים, סיפורים, הישגים, מילים כמו יהודים וערבים, הוא הקושי בלהציג עמדה ברורה, האם אני מעז לגלות מה "הצבע" שלי, כפי שהיינו נוהגים לומר, כמה קל ללכת על דרך השלילה, הביקורת, מאשר על דרך העשייה, על הדרך שחושפת את מי אני באמת ומה העדפות שלי.

העיקר מפגיש אותנו עם עצמנו, בעיקר נמצאות נקודות החוזק, נקודות הקושי ונקודות החולשה, התנועה לעבר העיקר מכריחה אותנו להיפגש עם עצמנו, עם הנקודות האלו שבתוכנו,  העיקר דורש השתנות, טרנספורמציה שם מתקיים המסע בזמן, הפחד מהחדש ומהשינוי מעקב וחוסם, התנועה קדימה דורשת מאתנו לגעת באמת ולגעת בפחד הפנימי.

הנגיעה בעיקר כמוה כפרוזה, מפגש קסום עם חלקיקי נשמה, זו עבודה של עקב בצד אגודל (יעקוב), תמיד בעזרת עבודה פנימית, לפזר את הזרעים עכשיו, העיסוק בטפל הוא כמו שעשוע כמו הילדים בגן המשחקים, עיסוק בעיקר בלב העניין דורש אחריות ורצון למצוא בכל דבר את הלב, זה הגילוי.

הבורא אומר: "אתם מתעסקים בטפל, נתתי לכם את הבריאה, מה הוא העיקר ? העיקר הוא השלום, להכיר באחר בבן האנוש האחר".

להכיר את עצמך על אפך וחמתך, להכיר בזכות הקיום של כל אחד ואחד בלב בפנים, ולא כל ההתהדרות המיותרת סביב.

זה מתחיל ונגמר בהכרות עם עצמך, אתה לא מכיר בעצמך – לא תכיר גם באחר.

תקשרה סוניה רשם שמואל.

 

בית להכרה עצמית והתוודעות לעולם הרוח